اسفناج با برنج




مواد لازم:
اسفناج : 1 دسته تازه
پیاز: 1 عدد درشت
زنجبیل تازه : رنده شده  1/2 قاشق چای خوری
دارچین: 1/4 قاشق چای خوری

زرد چوبه مقداری
زیره:1/2 قاشق چای خوری
پودر چیلی قرمز: 1/2 قاشق چای خوری
کره: ۳ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی: رسیده بزرگ به حالت پور در آمده
برنج : 2 پیمانه
 cashews



این غذا در مدلهای مختلفی‌ پخته می‌شه بعضی‌ها از ادویه جات زیادی برای پختش استفاده می‌کنن و بعضی‌ها فقط از فلفل و زرد چوبه استفاده می‌کنن و زنجبیل و زیره ودارچین رو هم حذف می‌کنن
اگر شما هم زیاد اهل استفاده از ادویه جات نیستید پس به زرد چوبه و فلفل بسنده کنید
حتا در بعضی‌ از دستورت از یک تخم مرغ پخته و خورد شده در آخر کار هنگام سرو روی برنج هم استفاده می‌کنن اگر دوست داشتید میتونید از تخم مرغ هم استفاده کنید


 اسفناج هارو خورد کنید بشورید و با مقداری آب بذارید تا بپزن

در نهایت ما ۲ پیمانه اسفنج پخته نیاز داریم
پیاز رو  تفت بدید کمی‌ که طلایی‌ شد زنجبیل وزیره و پودر چیلی قرمز رو اضافه کنید

و  زرد چوبه را بریزید
تفت بدید  دارچین را اضافه کنید تفت بدید اسفناج‌های پخته با کره را اضافه کنید و با پیاز و ادویها ۱ دقیقه تفت بدید
برنج را بشورید و به اسفناج اضافه کنید

گوجه را اضافه کنید و کمی‌ نمک و آب بریزید و بذارید تا برنج بپزد

بادم هندی را با مقداری کره تفت بدید و هنگام سرو  روی برنج بریزید

این غذا رو معمولا با چیپس سیب زمینی‌ سرو می‌کنن

به این من همراه با اسفناج مقداری ذرت و نخود فرنگی هم اضافه کردم و برای ادویّه فقط از زرد چوب و فلفل استفاده کردم

نوش جان

۱۵ نظر:

  1. وااای بازم لیلا با کارای تک و استثنائیش دست گلت درد نکنه با سلیقه

    پاسخحذف
  2. واییییيیییییییییییی عزیزمممممممم .. محشريیييییییی چقدر هم فعالللللللل.. دیگه سر غذاي گیاهي هي نمی گم چیییييي درست کنم

    راستی من دو تا سوال تو پست زوکینی کوفتا و کوفته ی عدس پرسیدم ... خواستم تو پست خودشون باشه .. خیلی دوست دارم درستشون کنم اما یه دو تا سوال
    دارم توش

    پاسخحذف
  3. سلام مهشید جان خواهش می‌کنم دوستم

    مهشید جان شرمند من اصلا متوجه کامنت شما نشده بودم

    پاسخحذف
  4. leila joon to aksaye jadide mano mibini? masalan morghe hendi va tone mahi ? kodom ro nemibini? man fekr konam be oonja ke azash upload mikonam rabt dare

    پاسخحذف
  5. چقدر خوشحالم که اینجارو پیدا کردم
    من هم از آَشپزی خیلی خوشم میاد
    اجازه دارم شما رو تو وبلاگم لینک کنم تا گمتون نکنم؟؟؟
    http://maghazedarydarfarang.blogfa.com/
    مغازه داری در فرنگ

    پاسخحذف
  6. سلام دوستم خوشحالم از آشناییتون خواهش می‌کنم خوشحال میشم وبلاگ بسیار خواندنی دارید

    شاد باشید

    پاسخحذف
  7. آره الی جان الان دیدم اما صبح نمی‌دیدم :)

    پاسخحذف
  8. bah bah, age dorost konam oon modeli ba nokhod o zorat, bedoone badoomdorost mikonam, merc khanooooooooooomi

    پاسخحذف
  9. مرسی‌ الی جونم من اصلا کامنته شمارو ندیده بودم جالبه که اولین کامنت رو هم شما دادی از بس که هواس پرتم مرسی‌ گلم

    پاسخحذف
  10. نوش جون هانی‌ جونم آره منم خیلی‌ دوست داشتم با ذرت و نخود رو

    پاسخحذف
  11. من به عنوان یک معتاد به بادام زمینی اقرار میکنم که تا این دستور را دیدم دل و دینم به باد رفت امشب هم درستش میکنم. عکسشو سعی میکنم بذارم . لیلا جون دستور رولت خامه ای که داشتی کجاست؟ یکی ازم خواسته

    پاسخحذف
  12. امیدوارم دوست داشته باشی‌ الی جونم الی جون بادوم زمینی‌ نیست بادوم هندی اینا

    اینم لینک دستور رولت خامه‌ای
    http://yemalilar.blogspot.com/2010/12/blog-post_8308.html

    پاسخحذف
  13. سلام. میخواستم تشکر کنم. ما امروز پلوی اسفناج داشتیم. من سیب زمینی سرخ کردم کنارش. عالی شده بود. دیگه دوست ندارم گوشت بخورم. از وقتی با سایت شما آشنا شدم مصرف گوشت و مرغ خیلی کم شده تو خونمون. باز هم ممنونم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام دوستم

      نوش جوونتون باشه عزیزم خوشحالم که اینو میشنوم

      همیشه شاد باشید

      حذف